Dolnośląskie centrum konsumenckie

Sieć Strażników konsumentów

Zależny nam na budowaniu trwałej współpracy z lokalnymi aktywistami. Strażnicy Konsumentów pomagają nam w tworzeniu relacji ze społecznościami, w których funkcjonują, są ich ambasadorami, ale również inicjatorami nowych działań Fundacji. Chcemy angażować obywateli w życie publiczne i aktywność społeczną poprzez promowanie proaktywnej postawy konsumenckiej i wzmacnianie świadomości prawnej.

Dolnośląskie Centrum konsumenckie

Stworzenie DCK stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie naszych beneficjentów i ma na celu wsparcie konsumentów w sytuacjach, kiedy inne możliwości rozwiązania często trudnej sytuacji zawodzą. Wyodrębnienie działalności poradniczej pozwoli nam dalej rozbudowywać ten obszar, w tym o możliwość wsparcia również w skomplikowanych sprawa konsumenckich.

W DCK uzyskasz pomoc w formie stacjonarnej, telefonicznej i mailowej.

Partnerstwo europejskie

Ważne jest dla nas budowanie partnerstwa z innymi organizacjami konsumenckimi. Wymiana wiedzy i doświadczeń z europejskim partnerem stanowi dla nas wartościowy aspekt współpracy.

Działania strażnicze

Powołani przez nas Strażnicy udzielają się lokalnie, czynnie działając na rzecz swoich społeczności. O przejawach ich działań więcej dowiesz się tutaj:

Otwarcie Dolnośląskiego Centrum Konsumenckiego

W dniu 13.10.2023 r. wraz z powołaniem Ośrodka Analiz Konsumenckich świętowaliśmy otwarcie DCK. Stworzenie DCK stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie naszych beneficjentów. Naszym celem jest wsparcie konsumentów w sytuacjach, kiedy inne możliwości rozwiązania często trudnej sytuacji zawodzą.

Poznajmy się bliżej - o nas

Przygotowaliśmy krótkie nagranie, które pozwoli Ci poznać nas lepiej.

Materiały dla Strażników

Z myślą o naszych Strażnikach tworzymy materiały edukacyjno-informacyjne. Będą one dostępne w tej zakładce. ​

Infografika – Uszkodzona Przesyłka
Infografika – Odstąpienia od umowy
Poradnik konsumencki
Szkolenia dla młodzieży
Szkolenia dla seniorów

Audycja radiowa z prawnikiem

Zapraszamy wszystkich do wysłuchania audycji z naszym prawnikiem, który 22 lutego na antenie Radia Wrocław opowiadał o naszym projekcie “Dolnośląskie Centrum Konsumenckie”. DCK powołane zostało w celu rozwiązywania najbardziej skomplikowanych spraw konsumenckich. 

Cała audycja dostępna jest tutaj:  link do audycji

Artykuły konsumenckie

<uzupełnić>

1[1]
Artykuł: Rewolucja w Świecie Konsumenckim
M.Maślanka (1) DCK
Artykuł: Media społecznościowe a influencerzy

Inicjatywy lokalne

W ramach współpracy pomożemy naszym Strażnikom zorganizować prokonsumenckie inicjatywy, np. obchody Światowego Dnia Konsumenta na swojej uczelni. W tym miejscu będziemy informować Was na bieżąco o ciekawych wydarzeniach organizowanych przez naszych Wolontariuszy i wrzucać relacje z ich przebiegu.

Inicjatywa “Konsument też Człowiek” stanowi próbę zobrazowania codziennych życiowych problemów i zagwozdek polskich konsumentów za pomocą serii plakatów. Nasi Strażnicy w oryginalny sposób przybliżają codzienne zmagania ludzi ze swojego otoczenia, dążąc do zwiększenia świadomości i wzajemnego zrozumienia.

Czy polscy konsumenci znają swoje prawa? Pytanie to zadali sobie nasi Strażnicy, postanawiając zorientować się w powszechnym poziomie wiedzy prawnej. Działanie to zachęcić miało obywateli do poszerzania swojej wiedzy i uzupełnienia braków.

Wszystkich zainteresowanych różnież zachęcamy do sprawdzenia się i odpowiedzi na poniższe pytania!   (klikając w zdjęcie zostaje ono powiększone)

Kierując się mottem: “Jedna nowa rzecz każdego dnia”, nasi Strażnicy stworzyli serię faktów związanych z tematyką konsumencką. Dzienne Ciekawostki to inicjatywa, która w niepozorny sposób edukuje i zwiększa świadomość prawną.   (klikając w zdjęcie zostaje ono powiększone)

Nasi Strażnicy rzucają wyzwanie każdemu gotowemu się go podjąć! Pop Quiz “Świadomi Konsumenci” to kolejny krok w kierunku zwiększonej świadomości i bardziej proaktywnej postawy konsumenckiej. A ty, jak dobrze znasz swoje prawa?

 
 
 
 
zdradzamy odpowiedzi:
   1. C.
   2. A.
   3. A.
   4. B.
   5. B.
   6. C.

Zachęcamy do przeczytania artykułu stworzonego przez jedną z naszych Strażniczek: “Generacja-weryfikacja? Młody konsument na rynku informacji”. Strażniczka podjęła się analizy roli młodych konsumentów na rynku informacji w erze cyfrowej, uwzględniając zmieniające się trendy i wyzwania.

 ARTYKUŁ: całość (klik)

Stworzona infografika prezentuje kluczowe dla konsumentów informacje oraz wskazówki odnośnie posiadanych przez nich praw.


Faq

W ramach współpracy pomożemy naszym Strażnikom zorganizować prokonsumenckie inicjatywy, np. obchody Światowego Dnia Konsumenta na swojej uczelni. W tym miejscu będziemy informować Was na bieżąco o ciekawych wydarzeniach organizowanych przez naszych Wolontariuszy i wrzucać relacje z ich przebiegu.

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami:

     📧  porady@lexcultura.pl
     ☎️  730 336 909

Dodatkowych informacji o projekcie udzieli Ci jego koordynator:  Krzysztof Pławecki
     ☎️  600 162 240

Do dnia 01.10.2023 r. prowadziliśmy rekrutację w ramach Dolnośląskiego Centrum Konsumenckiego. Do naszego grona dołączyło wówczas 10 wolontraiuszy – 5 uczniów i 5 seniorów. Nasz zespół przeszkolonych Strażników Konsumentów angażuje się w inicjatywy lokalne, tworząc wolontariacką sieć liderów.

Wolontariusze stanowią wsparcie dla swoich społeczności, pomagając im w rozwiązywaniu prostych, bieżących problemów konsumenckich. Dzięki pozyskiwanym przez nich informacjom, Fundacja lepiej przeciwdziałać może poszczególnym zagrożeniom, zawczasu podejmując związane z nimi działania prawne.

Więcej o zakończonej już rekrutacji dowiesz się tutaj  DCK Nabór

Dodana przez nas możliwość zapisu do newslettera – biuletynu informacyjnego – umożliwia nam wysyłanie maili do osób znajdujących się w naszej bazie odbiorców. W wiadomościach przekazujemy informacja o naszych działaniach, projektach, postępach i ciekawostkach ze świata konsumenckiego.

Zainteresowany? Zapisz się i bądź na bieżąco!

Informacje o projekcie:

Wartość projektu: 12 000 €
Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Czas trwania: od 1 sierpnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.

Scroll to Top