Szkolenia dla biznesu -
przygotuj się na zmiany 2023

Przedsiębiorco!
Prowadzisz sklep internetowy? Sprzedajesz swoje produkty lub usługi w Internecie?

Już od 1 stycznia 2023 r. zaczną obowiązywać nowe regulacje, które mocno wpłyną na rynek e-commerce. Będą one wymagały od przedsiębiorców dostosowania swoich procedur i ścieżek sprzedażowych, zmienione zostaną zasady reklamacji towarów niezgodnych z umową oraz rozszerzone obowiązki informacyjne. Przygotuj się z nami do nowej rzeczywistości prawnej i nie daj się zaskoczyć!

Jesteśmy doświadczonym zespołem, który od lat zajmuje się prawem konsumenckim. Doskonale znamy najczęściej pojawiające się trudności przy sprzedaży konsumenckiej.

Poznaj naszą przykładową ofertę i skontaktuj się z nami!

W każdym przypadku program szkolenia tworzymy i dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb. Szkolenia przeprowadzamy stacjonarnie, jak i on-line.

I
Nowe obowiązki informacyjne

  • Plasowanie – czym jest i w jaki sposób informować o nim kupujących
  • Płatności dokonane w celu uzyskania wyższego plasowania
  • Płatne reklamy w sklepie internetowym
  • Dostęp do opinii konsumentów – nowe obowiązki i zakazy
  • Kupowanie i zlecanie zamieszczania rekomendacji
  • Promocje – nowe zasady uwidaczniania cen w przypadku obniżek
  • Indywidualne dostosowanie ceny
  • Nowe wymagania w zakresie danych kontaktowych
  • Informowanie o funkcjonalności, kompatybilności i interoperacyjności treści cyfrowych

II
Procedury reklamacyjne

  • Jak zmieniły się prawa i obowiązki konsumenta i przedsiębiorcy przy składaniu i rozpatrywaniu reklamacji?
  • Czego może domagać się konsument przy składaniu reklamacji?
  • Jak rozpatrywać reklamacje zgodnie ze zmienionym prawem?
  • Jak dostosować regulamin sklepu i procedury reklamacyjne w firmie?
  • Jak przygotować swoje karty gwarancyjne, warunki sprzedaży/zakupu i druki reklamacyjne?
  • Kiedy stosować nowe przepisy a kiedy stare?
  • Jak prawidłowo konstruować klauzule wyłączające lub ograniczające odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad?

III
Treści i usługi cyfrowe

  • Czym są treści i usługi cyfrowe
  • Klauzule wyłączające prawo do odstąpienia od umowy – nowe wymogi
  • Prawa i obowiązki w przypadku odstąpienia od umowy
  • Funkcjonalność, kompatybilność i interoperacyjność treści cyfrowych
  • Wymogi zgodności towaru z umową
  • Zasady reklamacji treści cyfrowych
  • Obowiązek zapewnienia aktualizacji
  • Prawo do wprowadzania zmian w treści cyfrowej

Aktualizacja regulaminu 2023 r.

Szereg zmian wchodzących w życie j od 1 stycznia 2023 r. mocno wpłynie na relację konsument-sprzedawca na rynku e-commerce. 

Zaktualizuj swój regulamin oraz procedury sprzedażowe i spełnij wszystkie obowiązki informacyjne! 

Zobacz, jakie to proste:

Prześlij nam treść swojego regulaminu

na adres: fundacja@lexcultura.pl, w tytule wiadomości wpisz "Aktualizacja regulaminu 2023"

W odpowiedzi otrzymasz wycenę oraz plan realizacji

Jeżeli zaakceptujesz ofertę, ustalimy dalsze szczegóły współpracy

Dostarczymy Ci zaktualizowany i zgodny z prawem regulamin