Dolnośląskie centrum konsumenckie
Sieć Strażników konsumentów
Zależny nam na budowaniu trwałej współpracy z lokalnymi aktywistami. Strażnicy Konsumentów pomagają nam w tworzeniu relacji ze społecznościami, w których funkcjonują, są ich ambasadorami, ale również inicjatorami nowych działań Fundacji. Chcemy angażować obywateli w życie publiczne i aktywność społeczną poprzez promowanie proaktywnej postawy konsumenckiej i wzmacnianie świadomości prawnej.
Dolnośląskie Centrum konsumenckie
Stworzenie DCK stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie naszych beneficjentów i ma na celu wsparcie konsumentów w sytuacjach, kiedy inne możliwości rozwiązania często trudnej sytuacji zawodzą. Wyodrębnienie działalności poradniczej pozwoli nam dalej rozbudowywać ten obszar, w tym o możliwość wsparcia również w skomplikowanych sprawa konsumenckich.
W DCK uzyskasz pomoc w formie stacjonarnej, telefonicznej i mailowej.
Partnerstwo europejskie
Ważne jest dla nas budowanie partnerstwa z innymi organizacjami konsumenckimi. Wymiana wiedzy i doświadczeń z europejskim partnerem stanowi dla nas wartościowy aspekt współpracy.
Działania strażnicze
Powołani przez nas Strażnicy udzielają się lokalnie, czynnie działając na rzecz swoich społeczności. O przejawach ich działań więcej dowiesz się tutaj:
Otwarcie Dolnośląskiego Centrum Konsumenckiego
W dniu 13.10.2023 r. wraz z powołaniem Ośrodka Analiz Konsumenckich świętowaliśmy otwarcie DCK. Stworzenie DCK stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie naszych beneficjentów. Naszym celem jest wsparcie konsumentów w sytuacjach, kiedy inne możliwości rozwiązania często trudnej sytuacji zawodzą.
Poznajmy się bliżej - o nas
Przygotowaliśmy krótkie nagranie, które pozwoli Ci poznać nas lepiej.
Materiały dla Strażników
Z myślą o naszych Strażnikach tworzymy materiały edukacyjno-informacyjne. Będą one dostępne w tej zakładce.
Audycja radiowa z prawnikiem
Cała audycja dostępna jest tutaj: link do audycji
Artykuły konsumenckie
<uzupełnić>
Inicjatywy lokalne
W ramach współpracy pomożemy naszym Strażnikom zorganizować prokonsumenckie inicjatywy, np. obchody Światowego Dnia Konsumenta na swojej uczelni. W tym miejscu będziemy informować Was na bieżąco o ciekawych wydarzeniach organizowanych przez naszych Wolontariuszy i wrzucać relacje z ich przebiegu.
Faq
W ramach współpracy pomożemy naszym Strażnikom zorganizować prokonsumenckie inicjatywy, np. obchody Światowego Dnia Konsumenta na swojej uczelni. W tym miejscu będziemy informować Was na bieżąco o ciekawych wydarzeniach organizowanych przez naszych Wolontariuszy i wrzucać relacje z ich przebiegu.
Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami:
📧 porady@lexcultura.pl
☎️ 730 336 909
Dodatkowych informacji o projekcie udzieli Ci jego koordynator: Krzysztof Pławecki
☎️ 600 162 240
Do dnia 01.10.2023 r. prowadziliśmy rekrutację w ramach Dolnośląskiego Centrum Konsumenckiego. Do naszego grona dołączyło wówczas 10 wolontraiuszy – 5 uczniów i 5 seniorów. Nasz zespół przeszkolonych Strażników Konsumentów angażuje się w inicjatywy lokalne, tworząc wolontariacką sieć liderów.
Wolontariusze stanowią wsparcie dla swoich społeczności, pomagając im w rozwiązywaniu prostych, bieżących problemów konsumenckich. Dzięki pozyskiwanym przez nich informacjom, Fundacja lepiej przeciwdziałać może poszczególnym zagrożeniom, zawczasu podejmując związane z nimi działania prawne.
Więcej o zakończonej już rekrutacji dowiesz się tutaj DCK Nabór
Dodana przez nas możliwość zapisu do newslettera – biuletynu informacyjnego – umożliwia nam wysyłanie maili do osób znajdujących się w naszej bazie odbiorców. W wiadomościach przekazujemy informacja o naszych działaniach, projektach, postępach i ciekawostkach ze świata konsumenckiego.
Zainteresowany? Zapisz się i bądź na bieżąco!
Informacje o projekcie:
Wartość projektu: 12 000 €
Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Czas trwania: od 1 sierpnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.