Dolnośląskie centrum konsumenckie

Sieć Strażników konsumentów

Zależny nam na budowaniu trwałej współpracy z lokalnymi aktywistami. Strażnicy Konsumentów pomagają nam w tworzeniu relacji ze społecznościami, w których funkcjonują, są ich ambasadorami, ale również inicjatorami nowych działań Fundacji. Chcemy angażować obywateli w życie publiczne i aktywność społeczną poprzez promowanie proaktywnej postawy konsumenckiej i wzmacnianie świadomości prawnej.

Dolnośląskie Centrum konsumenckie

Stworzenie DCK stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie naszych beneficjentów i ma na celu wsparcie konsumentów w sytuacjach, kiedy inne możliwości rozwiązania często trudnej sytuacji zawodzą. Wyodrębnienie działalności poradniczej pozwoli nam dalej rozbudowywać ten obszar, w tym o możliwość wsparcia również w skomplikowanych sprawa konsumenckich.

W DCK uzyskasz pomoc w formie stacjonarnej, telefonicznej i mailowej.

Partnerstwo europejskie

Ważne jest dla nas budowanie partnerstwa z innymi organizacjami konsumenckimi. Wymiana wiedzy i doświadczeń z europejskim partnerem stanowi dla nas wartościowy aspekt współpracy.

Otwarcie Dolnośląskiego Centrum Konsumenckiego

W dniu 13.10.2023 r. wraz z powołaniem Ośrodka Analiz Konsumenckich świętowaliśmy otwarcie DCK. Stworzenie DCK stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie naszych beneficjentów. Naszym celem jest wsparcie konsumentów w sytuacjach, kiedy inne możliwości rozwiązania często trudnej sytuacji zawodzą.

Poznajmy się bliżej - o nas

Pracujemy nad krótkim nagraniem, które pozwoli Ci bliżej nas poznać. Premiera niebawem.

Materiały dla Strażników

Z myślą o naszych Strażnikach tworzymy materiały edukacyjno-informacyjne. Będą one dostępne w tej zakładce. ​

Infografika – Uszkodzona Przesyłka
Infografika – Odstąpienia od umowy
Szkolenia dla młodzieży
Szkolenia dla seniorów

Inicjatywy lokalne

W ramach współpracy pomożemy naszym Strażnikom zorganizować prokonsumenckie inicjatywy, np. obchody Światowego Dnia Konsumenta na swojej uczelni. W tym miejscu będziemy informować Was na bieżąco o ciekawych wydarzeniach organizowanych przez naszych Wolontariuszy i wrzucać relacje z ich przebiegu.

Faq

W ramach współpracy pomożemy naszym Strażnikom zorganizować prokonsumenckie inicjatywy, np. obchody Światowego Dnia Konsumenta na swojej uczelni. W tym miejscu będziemy informować Was na bieżąco o ciekawych wydarzeniach organizowanych przez naszych Wolontariuszy i wrzucać relacje z ich przebiegu.

Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami:

     📧  porady@lexcultura.pl
     ☎️  730 336 909

Dodatkowych informacji o projekcie udzieli Ci jego koordynator:  Krzysztof Pławecki
     ☎️  600 162 240

Do dnia 01.10.2023 r. prowadziliśmy rekrutację w ramach Dolnośląskiego Centrum Konsumenckiego. Do naszego grona dołączyło wówczas 10 wolontraiuszy – 5 uczniów i 5 seniorów. Nasz zespół przeszkolonych Strażników Konsumentów angażuje się w inicjatywy lokalne, tworząc wolontariacką sieć liderów.

Wolontariusze stanowią wsparcie dla swoich społeczności, pomagając im w rozwiązywaniu prostych, bieżących problemów konsumenckich. Dzięki pozyskiwanym przez nich informacjom, Fundacja lepiej przeciwdziałać może poszczególnym zagrożeniom, zawczasu podejmując związane z nimi działania prawne.

Więcej o zakończonej już rekrutacji dowiesz się tutaj  DCK Nabór

Dodana przez nas możliwość zapisu do newslettera – biuletynu informacyjnego – umożliwia nam wysyłanie maili do osób znajdujących się w naszej bazie odbiorców. W wiadomościach przekazujemy informacja o naszych działaniach, projektach, postępach i ciekawostkach ze świata konsumenckiego.

Zainteresowany? Zapisz się i bądź na bieżąco!

Informacje o projekcie:

Wartość projektu: 12 000 €
Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Czas trwania: od 1 sierpnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.

Scroll to Top