Przejdź do treści
Jesteśmy organizacją o ogólnopolskim zasięgu działań
Zobacz w jakich projektach bierzemy udział
Wyświetl projekty realizowane w roku:
Sprawdź jakie projekty realizujemy w Twoim województwie
Projekt pt. „Seniorze, skręć w pr@wo! Kierunek: bezpieczny Internet” skierowany jest do seniorów (tj. osób w wieku 60+) z terenu 4 województw: dolnośląskiego, opolskiego, wielkopolskiego oraz łódzkiego, a jego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa osób starszych podczas korzystania z sieci poprzez zwiększenie świadomości (w szczególności prawnej) i umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami.
Projekt Fundacji LexCultura pt. “Mazowszanie z prawem na cz@sie – edycja 3.” jest kontynuacją dwóch poprzednich projektów z sukcesem zrealizowanych na rzecz konsumentów z województwa mazowieckiego. Projekt ma na celu poszerzenie świadomości oraz wzmocnienie wiedzy o prawach konsumenta wśród mieszkańców Mazowsza.
Po sukcesie projektu edukacyjnego w 2022 r. ruszamy z “Cyberbezpieczni – 2. edycja”. Zeszłoroczna edycja projektu pt. “Cyberbezpieczni” cieszyła się ogromnym zainteresowaniem ze strony szkół, w efekcie wskaźniki dotyczące liczby zajęć, jak i uczestników wydarzeń, zostały przekroczone. Projekt Fundacji LexCultura skierowany do młodzieży z publicznych szkół podstawowych (klasy 5-8) oraz ponadpodstawowych znajdujących się na terenie powiatu wrocławskiego, celem zadania jest podniesienie poziomu świadomości w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci w aspekcie profilaktycznym, ekonomicznym oraz społecznym.
Projekt Fundacji LexCultura pt. “Warmińsko-Mazurscy Konsumenci” skierowany jest do młodzieży (uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych i ponadpodstawowych) oraz seniorów (tj. osób w wieku 60+) z terenu województwa Warmińsko-Mazurskiego, obejmuje zorganizowanie edukacyjnych spotkań, których celem będzie edukacja młodzieży i seniorów w zakresie aktualnych problemów konsumenckich oraz podstawowych praw, jakie przysługują konsumentom.
Projekt pt. “Łomża miastem świadomych konsumentów” skierowany jest do młodzieży (uczniowie z klas 7-8 szkół podstawowych i ponadpodstawowych) oraz seniorów (tj. osób w wieku 60+) z Miasta Łomży. Realizacja projektu polegać będzie na zorganizowaniu edukacyjnych spotkań dla młodzieży i seniorów w zakresie aktualnych problemów konsumenckich oraz podstawowych praw, jakie przysługują konsumentom.
Projekt Fundacji LexCultura pt. “Dolnośląska Kampania Edukacji Konsumenckiej” na celu ma poszerzenie świadomości oraz wzmocnienie wiedzy o prawach konsumenta wśród mieszkańców Dolnego Śląska. Odbiorcami zadania, są mieszkańcy województwa dolnośląskiego, w szczególności seniorzy (tzw. srebrni konsumenci) oraz młodzież. Aby kompleksowo osiągnąć zakładany efekt społeczny, koncepcja naszego projektu obejmuje różnorodne formy działań.
Projekt stanowi reakcję na rewolucyjne zmiany w zakresie ochrony konsumentów, wynikające z implementacji dyrektyw unijnych: Omnibus, Cyfrowej, Towarowej. Od 1 stycznia 2023 r. wszystkich przedsiębiorców dotyczą nowe obowiązki w zakresie m.in organizowania promocji i wyprzedaży, prezentowania cen, weryfikacji oraz prezentowania rzetelnych opinii. Celem projektu jest odpowiedź na naruszenia prawa przez lokalnych przedsiębiorców oraz zniwelowanie ich skutków.
„Cyberprawo dla młodzieży – jak nie złapać się w sieć” to projekt skierowany do młodzieży z publicznych szkół podstawowych (klasy 5-8) oraz ponadpodstawowych znajdujących się na terenie powiatu wrocławskiego. Celem niniejszego zadania jest podniesienie poziomu świadomości prawnej w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci.
To już druga edycja projektu Fundacji LexCultura pt. “Senior na cz@sie!” skierowanego do seniorów (tj. osób w wieku 60+) z terenu województwa dolnośląskiego. Ze względu na duże zainteresowanie i bardzo pozytywny odbiór również w tym roku dzięki finansowaniu ze środków Fundacji Agencji Rozwoju Przemysłu przeprowadzimy edukacyjne warsztaty na temat bezpiecznego, odpowiedzialnego i efektywnego korzystania z Internetu i technologii cyfrowych oraz podstawowych praw, jakie przysługują seniorom w sieci.