ZREALIZOWANE MIKROGRANTY

ZREALIZOWANE MIKROGRANTY​

W ramach realizowanego projektu pn. “Strażnicy Praw Konsumentów” dofinansowanego w ramach programu Korpus Solidarności ze środków NIW-CRSO, nasza Fundacja finansuje działania własne i inicjatywy Wolontariuszy_ek.
Pasek postępu realizacji mikrograntów
26.6%

1. Zajęcia edukacyjne

W ramach mikroinicjatywy 15 grudnia 2023 r. w Zespole Szkół nr 1 w Piekarach Śląskich odbyły się zajęcia dotyczące prawa konsumenckiego.

Nasi wolontariusze bardzo często osobiście doświadczali problemów związanych z zakupami on-line, dlatego też temat ten jest im szczególnie bliski. Osobiste przeżycia motywują ich do dzielenia się wiedzą i uświadamiania innych w kwestiach praw konsumenckich. Sfinansowana inicjatywa przewidywała zaproszenie do szkoły eksperta z dziedziny praw konsumentów. O przeprowadzenie zajęć poproszona została Pani Iwona Zapart — specjalistka z zakresu prawa konsumenckiego.

Zajęcia miały na celu edukację młodzieży w zakresie aktualnych problemów konsumenckich i przysługujących im praw. Koncentrowały się przede wszystkim na sferze cybernetycznej, poruszając tematy związane z zakupami w internecie czy dropshippingiem.

2. Ulotki: "Na jarmarku też jesteś konsumentem"

Dnia 21 grudnia 2023 r. naszych wolontariuszy można było spotkać na rynku we Wrocławiu. Przy okazji corocznego Jarmarku Świątecznego rozdawali oni ulotki zatytuowane: "Na jarmarku też jesteś konsumentem", uświadamiając przechodniów jakie prawa przysługują im w czasie robienia zakupów. Dzięki inicjatywie było możliwe poznanie i porozmawianie z wrocławskimi konsumentami, co pomóc ma im lepiej zadbać o swoje prawa.

Wolontariusze przypominają — Samoorganizacja ma sens! Razem odpowiadamy za oddolne tworzenie pozytywnych zmian.

3. ŚWIĄTECZNE REELSY NA INSTAGRAMIE

Świąteczne reelsy — to kolejna inicjatywa naszych wolontariuszy, którzy do edukacji wykorzystali popularne obecnie krótkie nagrania video. Hubert Plichta, prawnik zajmujący się ochroną konsumentów, obala w reelsach mity dotyczące zakupów w sklepach stacjonarnych. Przybliża między innymi kwestie dotyczące zwrotów i reklamacji, uszkodzeń towarów, oraz (potencjalnych) różnic w cenie na metce i przy kasie. Nagrania zostały później zmontowane i udostępnione na platformie Instagram. Efekty pracy naszych wolontariuszy przedstawiamy poniżej:

4. Kampania internetowa na fb: “Konsumenci zwracają uwagę na ceny”

W grudniu na naszym profilu na portalu Facebook opublikowana została grafika na temat praw konsumenckich, pn. “Konsumenci zwracają uwagę na ceny”. Akcja naszych wolontariuszy polegała na stworzeniu grafiki (zawierającej informacje co do zakresu cen produktów sprzedawanych w sklepach), a dzięki środkom finansowym z minigrantu mogliśmy przeprowadzić zakrojoną na szeroką skalę kampanię marketingową, która skutecznie zwiększała zasięgi posta, szerząc świadomość na podjętą w nim kwestię. Dzięki zaangażowaniu profesjonalnej agencji marketingowej zasięg opublikowanego przez nas posta wyniósł przeszło 48 tys. wyświetleń!

W niespełna 13 dni: wyświetliło go ponad 102 tys. osób, 340 zostawiło pod nim reakcję, 66 udostępniło go dalej, a 24 użytkowników wzięło udział w dyskusji pod postem (zgłaszając swoje zastrzeżenia i wątpliwości co do działań przedsiębiorców naruszających ich prawa).

Uświadamiając konsumentów o ich prawach, zachęcamy ich do aktywnej dyskusji o swoich codziennych spostrzeżeniach, dzięki którym jesteśmy w stanie realnie oddziaływać na zmiany sektora konsumenckiego.”

Scroll to Top