Wygrywamy z producentem sosów Łowicz przed Komisją Etyki Reklamy!

obserwuj nasze social media

Udostępnij

Skarga do komisji etyki reklamy​

Fundacja LexCultura odniosła sukces w sprawie skargi złożonej przeciwko MW FOOD sp. z o.o., producenta sosów Łowicz. Komisja Etyki Reklamy uznała, że hasło reklamowe:

👉 „W jednym słoiku sosu Łowicz zamknęliśmy prawie kilogram warzyw” wprowadza konsumentów w błąd.

Główne zarzuty Fundacji Lexcultura:

  1. Reklama sugerowała, że wszystkie sosy Łowicz zawierają podobną ilość warzyw. W rzeczywistości odnosiła się jedynie do sosu spaghetti, który ma najwięcej warzyw spośród dostępnych wariantów,
  2. Informacja o rzeczywistej zawartości warzyw (846 g) była podana w przypisie zbyt małą czcionką i przez zbyt krótki czas, by przeciętny konsument mógł ją zauważyć,
  3. Różnica między stwierdzeniem „prawie kilogram” a rzeczywistą wagą 846 g została uznana za znaczącą i przekraczającą granice akceptowalnej reklamy przesadnej.

Rada stwierdziła, że reklama narusza Kodeks Etyki Reklamy, wprowadzając konsumentów w błąd (co do składu i właściwości produktów) oraz wydała następujące rekomendacje:

  1. Producent powinien zaprzestać emisji reklamy w obecnej formie.
  2. Hasło reklamowe powinno zostać zmienione na bardziej precyzyjne, np. „W sosie spaghetti zamknęliśmy ponad 800 g warzyw”.
  3. W przyszłości MW FOOD sp. z o.o. powinna unikać ogólnikowych sformułowań i zachować większą precyzję w formułowaniu oświadczeń reklamowych w zakresie cech produktu oraz przedmiotu reklamy.
Decyzja Komisji Etyki Reklamy to ważne przypomnienie dla producentów, że precyzja i rzetelność w komunikacji reklamowej są kluczowe. Wprowadzanie konsumentów w błąd nie tylko narusza prawo i etykę, ale także podważa zaufanie do marki i całego rynku.

Kliknij i udostępnij:

Wygrywamy z producentem sosów Łowicz przed Komisją Etyki Reklamy!

II Konferencja Konsumencka Fundacji LexCultura

Skip to content