Kompetencje dla zawodowców

Informacje o projekcie

czas trwania:

wartość projektu:

Informacje o finansowaniu:

O projekcie

Projekt jest lokalnym przedsięwzięciem wspierającym rozwijanie kompetencji cyfrowych, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną. Celem projektu jest nabycie lub rozwijanie kompetencji i umiejętności cyfrowych w powiązaniu z kompetencjami przekrojowymi w kontekstach zainteresowań, umiejętności, uzdolnień 90 uczniów/słuchaczy szkół/placówek kształcenia zawodowego poza edukacją formalną z terenu powiatu chełmskiego i Miasta Chełm (miasto na prawach powiatu).

Formy działań

Każdy z Uczestników Projektu weźmie udział w:

I.  Zajęciach grupowych ukierunkowanych na nabycie Kompetencji Cyfrowych (6 dni x 4 godziny dydaktyczne),
II.  Indywidualnej formie coachingu szkoleniowego w zakresie wybranych tematów z pięciu obszarów Kompetencji Cyfrowych: 6 godzin dla każdego Uczestnika Projektu.
III.  Indywidualnej formie mentoringu edukacyjnego: 3 godziny dla każdego Uczestnika Projektu – (wybrane tematy z pięciu obszarów 1.1-5.4 ramy „DigComp”).
IV.  Walidacji nabytych kompetencji cyfrowych: 1 godzina dla każdego z Uczestników Projektu na zbadanie i ocenę poziomu nabytych kompetencji cyfrowych.

#FunduszeEuropejskie
Informacje

Celem interwencji EFS+ jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji. Wsparcie w projekcie będzie obejmować w szczególności wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich oraz z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, przy zapewnieniu braku stygmatyzacji.

Grupa docelowa projektu

Grupę docelową projektu stanowi 90 uczniów/słuchaczy (50K/40M) szkół/placówek kształcenia zawodowego z terenu powiatu chełmskiego i Miasta Chełm (miasto na prawach powiatu), zamieszkujących na terenie województwa lubelskiego i spełniających minimum jedną przesłankę pozwalającą uznać ucznia/słuchacza za znajdującego się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej.

Uczniowie/słuchacze znajdujący się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej to osoby spełniające co najmniej jedną z następujących przesłanek:

Posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 100, z późn. zm.);

Posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082, z późn. zm.);

Pochodzenie ucznia z rodziny wielodzietnej, tj. mającej na utrzymaniu troje lub więcej dzieci:
− w wieku do ukończenia 18. roku życia,
− w wieku do ukończenia 25. roku życia – w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole,
do dnia 30 września następującego po końcu roku szkolnego, w którym jest planowane ukończenie nauki lub w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole wyższej – do końca roku akademickiego, w którym jest planowane ukończenie nauki;

Posiadanie przez ucznia statusu osoby przebywającej w pieczy zastępczej lub opuszczającej pieczę zastępczą, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

Posiadanie przez ucznia statusu dziecka pozbawionego całkowicie, częściowo lub okresowo opieki rodzicielskiej;

Wychowywanie się w rodzinie niepełnej;

Pobieranie przez jedno z rodziców/opiekunów prawnych (w okresie zasiłkowym obejmującym miesiąc rozpoczęcia udziału w projekcie) świadczeń rodzinnych na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i wobec którego, w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia;

Posiadanie przez ucznia doświadczenia migracji.

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie

Załącznik nr 1: Formularz zgłoszeniowy kandydata na Uczestnika Projektu

Załącznik nr 2: Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Załącznik nr 3: Zaświadczenie potwierdzające status ucznia szkoły podstawowej/liceum ogólnokształcącego

Projekt w mediach

Zobacz najnowsze projekty

Skip to content