KOMPETENCJE DLA ZAWODOWCÓW – informacje o projekcie

Kompetencje dla zawodowców

KOMPETENCJE DLA ZAWODOWCÓW
numer projektu FELU.10.04-IZ.00-0060/24

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet X Lepsza edukacja, Działanie 10.4 Kształcenie zawodowe

Termin realizacji projektu: 01.10.2024 r. – 31.12.2025 r.

Projekt jest lokalnym przedsięwzięciem wspierającym rozwijanie kompetencji cyfrowych, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną.

Celem głównym projektu jest nabycie lub rozwijanie kompetencji i umiejętności cyfrowych w powiązaniu z kompetencjami przekrojowymi w kontekstach zainteresowań, umiejętności, uzdolnień 90 uczniów/słuchaczy (50K/40M) szkół/placówek kształcenia zawodowego poza edukacją formalną z terenu powiatu chełmskiego i Miasta Chełm (miasto na prawach powiatu) do XII.2025 r.

Grupę docelową projektu stanowi 90 uczniów/słuchaczy (50K/40M) szkół/placówek kształcenia zawodowego z terenu powiatu chełmskiego i Miasta Chełm (miasto na prawach powiatu), zamieszkujących na terenie województwa lubelskiego i spełniających minimum jedną przesłankę pozwalającą uznać ucznia/słuchacza za znajdującego się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej.

Uczniowie/słuchacze znajdujący się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej to osoby spełniające co najmniej jedną z następujących przesłanek:

  1. Posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 100, z późn. zm.);

  2. Posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082, z późn. zm.);

  3. Pochodzenie ucznia z rodziny wielodzietnej, tj. mającej na utrzymaniu troje lub więcej dzieci:
    − w wieku do ukończenia 18. roku życia,
    − w wieku do ukończenia 25. roku życia – w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole,
    do dnia 30 września następującego po końcu roku szkolnego, w którym jest planowane ukończenie nauki lub w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole wyższej – do końca roku akademickiego, w którym jest planowane ukończenie nauki;

  4. Posiadanie przez ucznia statusu osoby przebywającej w pieczy zastępczej lub opuszczającej pieczę zastępczą, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

  5. Posiadanie przez ucznia statusu dziecka pozbawionego całkowicie, częściowo lub okresowo opieki rodzicielskiej;

  6. Wychowywanie się w rodzinie niepełnej;

  7. Pobieranie przez jedno z rodziców/opiekunów prawnych (w okresie zasiłkowym obejmującym miesiąc rozpoczęcia udziału w projekcie) świadczeń rodzinnych na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i wobec którego, w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia;

  8. Posiadanie przez ucznia doświadczenia migracji.

Każdy z Uczestników Projektu weźmie udział w:

  1. Zajęciach grupowych ukierunkowanych na nabycie Kompetencji Cyfrowych (24 godzinny tryb realizacji: 6 dni x 4 godziny dydaktyczne),

  2. Indywidualnej formie coachingu szkoleniowego w zakresie wybranych tematów z pięciu obszarów Kompetencji Cyfrowych: 6 godzin zegarowych dla każdego z Uczestników Projektu jako forma efektywnego rozwijania zainteresowań i talentów i utrwalania Kompetencji Cyfrowych zdobytych na zajęciach grupowych.

  3. Indywidualnej formie mentoringu edukacyjnego będącej ważnym elementem programu stanowiącego wspieranie postępów Uczestników Projektu w rozwijaniu Kompetencji Cyfrowych w kontekście ich zainteresowań: 3 godziny zegarowego dla każdego z Uczestników Projektu – (wybrane tematy z pięciu obszarów 1.1-5.4 ramy „DigComp”).

  4. Walidacji nabytych kompetencji cyfrowych: 1 godzina dla każdego z Uczestników Projektu na zbadanie i ocenę poziomu nabytych kompetencji cyfrowych.

Ostateczny program i zakres wsparcia z pięciu obszarów kompetencji cyfrowych (1.1-5.4 ramy „DigComp”) zostanie dostosowany do potrzeb Uczestników Projektu indywidualnie, będzie zgodny z wynikami diagnozy potrzeb przeprowadzonej na etapie rekrutacji do projektu.

Efektem projektu będzie nabycie kompetencji cyfrowych uczniów/słuchaczy szkół/placówek kształcenia zawodowego z terenu powiatu chełmskiego i Miasta Chełm (miasto na prawach powiatu).

Wsparcie rozwijania kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną. Niniejszy projekt realizuje Temat działań nr 2 określony w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 (część szczegółowa), tj. Upowszechnianie istniejących oraz opracowanie i wdrażanie nowych rozwiązań na rzecz rozwoju umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz zawodowych dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Projekt odpowiada na potrzeby i problemy grupy docelowej, zidentyfikowane na obszarze jego realizacji.

Projekt zakłada się możliwość zatrudnienia osób z Ukrainy, które znają w wystarczającym stopniu j. polski jako pracujące w szkołach (celem zwiększenia komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem). W przypadku tworzenia materiałów (w tym e-materiałów), aplikacji lub narzędzi informatycznych, nie będą one powielały już istniejących i planowanych do stworzenia na poziomie krajowym materiałów, aplikacji i narzędzi.

Wypracowane w ramach regionalnych programów e-materiały spełniają standardy ZPE (aktualne na dzień ogłoszenia naboru), tak aby była możliwość ich publikacji na ZPE.

W przypadku wspierania kompetencji cyfrowych wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień ogłoszenia naboru wersji ramy „DigComp.”

Celem interwencji EFS+ jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji. Wsparcie w projekcie będzie obejmować w szczególności wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich oraz z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, przy zapewnieniu braku stygmatyzacji. Projekt zakłada rozwijanie kompetencji cyfrowych.

#FunduszeUE

Wartość projektu: 318 600,00 zł
Dofinansowanie projektu: 285 120,00 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 270 810,00 zł
Wkład własny: 33 480,00 zł

BIURO PROJEKTU: ul. Długa 5/157, 20-346 Lublin

Dokumenty do pobrania

Pliki do pobrania:
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie: pdf
Załącznik nr 1: Formularz zgłoszeniowy kandydata na Uczestnika Projektu: pdf | doc
Załącznik nr 2: Zgoda na przetwarzanie danych osobowych: pdf | doc
Załącznik nr 3: Zaświadczenie potwierdzające status ucznia szkoły podstawowej/liceum ogólnokształcącego: pdf | doc

Scroll to Top