Przejdź do treści

Dolnośląska Kampania Edukacji Konsumenckiej​

Informacje o projekcie

czas trwania:

wartość projektu:

Informacje o finansowaniu:

Projekt Fundacji LexCultura pt. “Dolnośląska Kampania Edukacji Konsumenckiej” na celu ma poszerzenie świadomości oraz wzmocnienie wiedzy o prawach konsumenta wśród mieszkańców Dolnego Śląska. Odbiorcami zadania, są mieszkańcy województwa dolnośląskiego, w szczególności seniorzy (tzw. srebrni konsumenci) oraz młodzież. Aby kompleksowo osiągnąć zakładany efekt społeczny, koncepcja naszego projektu obejmuje różnorodne formy działań.

  • dla młodzieży tj. uczniów z klas 7-8 szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych zorganizujemy 70 lekcji;
  • dla seniorów tj. osób w wieku 60+ zorganizujemy 20 otwartych, dwugodzinnych spotkań. Zajęcia te dotyczyć będą najistotniejszych kwestii konsumenckich związanych z osobami starszymi oraz nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez przedsiębiorców wobec srebrnych konsumentów;
  • dla nauczycieli zorganizujemy dedykowane pracownikom dolnośląskich szkół 4 otwarte szkolenia;
  • opracujemy dwie edukacyjne publikacje, jedna dedykowana seniorom, druga młodzieży;
  • opracujemy 3 edukacyjne nagrania video – rozmowy z ekspertami pracującymi w urzędach zajmujących się ochroną praw konsumentów;
  • opracujemy 10 artykułów na temat wzmocnienia świadomości i postaw konsumenckich;
  • zorganizujemy i weźmiemy udział w 10 merytorycznych audycjach radiowych/programach telewizyjnych.

Artykuły konsumenckie

Dropshipping – czyli jak nie dać się oszukać na zakupach z Azji

Sekretne strategie manipulacji w świecie cyfrowym, czyli o dark patterns

Płatne reklamy w social mediach – jak uniknąć pułapek marketingowych?

Koniec fałszywych promocji i wyprzedaży

„Szczerze polecam!” – kilka słów o opiniach w Internecie

Jak kontaktować się ze sprzedawcą? – O środkach komunikacji z przedsiębiorcą

Czy grę wideo można reklamować?

Kryptowaluty – doskonały pretekst dla piramidy finansowej

„Kup teraz” i co dalej? Czy każdy towar kupiony w Internecie podlega zwrotowi?

Kiedy cena na metce różni się od ceny w kasie

Rozmowy z przedstawicielami instytucji konsumenckich

Gość: Adrianna Kowalczyk
(Europejskie Centrum Konsumenckie)


Gość: Marta Pankowska
(Miejski Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu)

 

Gość: Marta Rusnak
(Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej we Wrocławiu)

Zobacz najnowsze projekty