Dolnośląska Kampania Edukacji Konsumenckiej
Informacje o projekcie
czas trwania:
- 13.03.2023
- - 31.12.2023
wartość projektu:
- 50 000 zł
Informacje o finansowaniu:
- ze środków Województwa Dolnośląskiego

Projekt Fundacji LexCultura pt. “Dolnośląska Kampania Edukacji Konsumenckiej” na celu ma poszerzenie świadomości oraz wzmocnienie wiedzy o prawach konsumenta wśród mieszkańców Dolnego Śląska. Odbiorcami zadania, są mieszkańcy województwa dolnośląskiego, w szczególności seniorzy (tzw. srebrni konsumenci) oraz młodzież. Aby kompleksowo osiągnąć zakładany efekt społeczny, koncepcja naszego projektu obejmuje różnorodne formy działań.
- dla młodzieży tj. uczniów z klas 7-8 szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych zorganizujemy 70 lekcji;
- dla seniorów tj. osób w wieku 60+ zorganizujemy 20 otwartych, dwugodzinnych spotkań. Zajęcia te dotyczyć będą najistotniejszych kwestii konsumenckich związanych z osobami starszymi oraz nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez przedsiębiorców wobec srebrnych konsumentów;
- dla nauczycieli zorganizujemy dedykowane pracownikom dolnośląskich szkół 4 otwarte szkolenia;
- opracujemy dwie edukacyjne publikacje, jedna dedykowana seniorom, druga młodzieży;
- opracujemy 3 edukacyjne nagrania video – rozmowy z ekspertami pracującymi w urzędach zajmujących się ochroną praw konsumentów;
- opracujemy 10 artykułów na temat wzmocnienia świadomości i postaw konsumenckich;
- zorganizujemy i weźmiemy udział w 10 merytorycznych audycjach radiowych/programach telewizyjnych.
Artykuły konsumenckie
Rozmowy z przedstawicielami instytucji konsumenckich
Zobacz najnowsze projekty

Wspólny głos organizacji konsumenckich

Kompetencje dla zawodowców

Kompetencje plus
