Przejdź do treści

Strażnicy Praw Konsumentów

Nasz projekt pt. “Strażnicy Praw Konsumentów” dotyczy budowy największej w Polsce sieci wolontariackiej z zakresu prawa konsumenckiego. Planujemy uruchomić system wymiany wolontariuszy pomiędzy organizacjami konsumenckimi w UE, nawiązać współpracę bilateralną z największymi organizacjami konsumenckimi w UE oraz wzmocnić system edukacji konsumenckiej w Polsce. W ramach zadania zbudujemy ogólnopolską sieć strażniczą, opartą na zaangażowaniu wolontariuszy.

Seniorze, skręć w pr@wo! Kierunek: bezpieczny Internet

Projekt pt. „Seniorze, skręć w pr@wo! Kierunek: bezpieczny Internet” skierowany jest do seniorów (tj. osób w wieku 60+) z terenu 4 województw: dolnośląskiego, opolskiego, wielkopolskiego oraz łódzkiego, a jego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa osób starszych podczas korzystania z sieci poprzez zwiększenie świadomości (w szczególności prawnej) i umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami.

Cyberbezpieczni w Poznaniu

“Cyberbezpieczni” to projekt skierowany do młodzieży z publicznych szkół podstawowych (klasy 7-8) oraz ponadpodstawowych znajdujących się na terenie miasta Poznania. Celem niniejszego zadania jest podniesienie poziomu świadomości w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci w aspekcie profilaktycznym, ekonomicznym oraz społecznym.

Młodzież z prawem na cz@sie!

Projekt Fundacji LexCultura pt. „Młodzież z prawem na cz@sie” skierowany jest do uczniów z klas w ponadpodstawowych szkołach publicznych i niepublicznych z terenu całej Polski. Realizacja projektu polegać będzie na zorganizowaniu edukacyjnych spotkań, których celem będzie edukacja młodzieży w zakresie aktualnych problemów konsumenckich, podstawowych praw, jakie przysługują konsumentom, ze szczególnym naciskiem na sferę cyberbezpieczeństwa oraz oszustw w Internecie.

Spotkania przy prawie. Seniorzy debatują w sieci

Projekt skierowany do seniorów mieszkających w Poznaniu, jego celem jest integracja osób starszych poprzez aktywne uczestnictwo w edukacyjnych spotkaniach dotyczących aktualnych problemów konsumentów-seniorów.