Przejdź do treści

Strażnicy Praw Konsumentów

Założonym efektem projektu pt. „Strażnicy Praw Konsumentów” jest diagnozowanie i eliminowanie z cyberprzestrzeni nieuczciwych praktyk rynkowych stosowanych przez przedsiębiorców (w tym influencerów i inne podmioty działające w sieci).

Wspólny głos organizacji konsumenckich

Projekt pt. „Wspólny głos organizacji konsumenckich” ma na celu rozwój organizacji konsumenckich i wzmocnienie ich kompetencji. W celu tym planujemy powołanie Rady Organizacji Konsumenckich – forum wymiany wiedzy i doświadczeń między nimi.

Srebrny Konsument 2.0

Projekt ma na celu podniesienie świadomości wielkopolskich seniorów w zakresie praw konsumenckich, a także zdefiniowanie potencjalnych zagrożeń i sposobów zapobiegania im poprzez świadome korzystanie z praw konsumenckich. Skierowany jest on do seniorów z obszaru sześciu podregionów Województwa Wielkopolskiego.

Cyberbezpieczni 2.0

Sukces 1. edycji projektu „Cyberbezpieczni w Poznaniu” skłonił nas do reaktywacji inicjatywy. Projekt ten skierowany jest do młodzieży z publicznych szkół podstawowych (klasy 7-8) oraz ponadpodstawowych znajdujących się na terenie miasta Poznania. Celem zadania jest podniesienie poziomu świadomości w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci w aspekcie profilaktycznym, ekonomicznym oraz społecznym, poprzez przeprowadzenie zajęć dydaktycznych.

Ośrodek Analiz Konsumenckich

Kluczowe założeniem zadania jest rozwinięcie naszej działalności think-tankowej poprzez prowadzenie regularnych działań monitoringowych oraz analityczno-badawczych, a także utrwalanie i promowanie rezultatów tych działań.Planujemy zbudować i rozwinąć współpracę różnych podmiotów konsumenckich poprzez utworzenie i funkcjonowanie „Ośrodka Analiz Konsumenckich” – ciała eksperckiego zrzeszającego m.in. ekspertów i przedstawicieli urzędów, NGOsów i środowiska akademickiego.