DOLNOŚLĄSKA KAMPANIA EDUKACJI KONSUMENCKIEJ
Projekt Fundacji LexCultura pt. „Dolnośląska Kampania Edukacji Konsumenckiej” na celu ma poszerzenie świadomości oraz wzmocnienie wiedzy o prawach konsumenta wśród mieszkańców Dolnego Śląska. Odbiorcami zadania, są mieszkańcy województwa dolnośląskiego, w szczególności seniorzy (tzw. srebrni konsumenci) oraz młodzież. Aby kompleksowo osiągnąć zakładany efekt społeczny, koncepcja naszego projektu obejmuje różnorodne formy działań.
- dla młodzieży tj. uczniów z klas 7-8 szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych zorganizujemy 70 lekcji;
- dla seniorów tj. osób w wieku 60+ zorganizujemy 20 otwartych, dwugodzinnych spotkań. Zajęcia te dotyczyć będą najistotniejszych kwestii konsumenckich związanych z osobami starszymi oraz nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez przedsiębiorców wobec srebrnych konsumentów;
- dla nauczycieli zorganizujemy dedykowane pracownikom dolnośląskich szkół 4 otwarte szkolenia;
- opracujemy dwie edukacyjne publikacje, jedna dedykowana seniorom, druga młodzieży;
- opracujemy 3 edukacyjne nagrania video – rozmowy z ekspertami pracującymi w urzędach zajmujących się ochroną praw konsumentów;
- opracujemy 10 artykułów na temat wzmocnienia świadomości i postaw konsumenckich;
- zorganizujemy i weźmiemy udział w 10 merytorycznych audycjach radiowych/programach telewizyjnych.
ARTYKUŁY KONSUMENCKIE
Rozmowy z przedstawicielami instytucji konsumenckich
Informacje o projekcie:
Wartość projektu: 50 000 zł
Zadanie finansowane ze środków Województwa Dolnośląskiego
Czas trwania: od 13 marca do 31 grudnia 2023 r.