HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

obserwuj nasze social media

Udostępnij

harmonogram działań

Powołany przez nas zespół ekspertów rozpoczął właśnie prace nad badaniami dotyczącymi funkcjonowania nowych przepisów konsumenckich wprowadzonych wskutek prawodawstwa UE (w szczególności dyrektywy Omnibus, Towarowej i Cyfrowej).
Przeprowadzone badanie społeczne dotyczy zmian w prawie konsumenta wprowadzonych od 2023 roku. Ma ono na celu określenie poziomu świadomości konsumenckiej na temat najnowszych przepisów prawnych i poznanie potencjalnego wpływu zmian na decyzje zakupowe konsumentów.
  • Ekspertem odpowiedzialnym za przeprowadzenie badań jest prof. dr hab. ANNA DĄBROWSKA – autorka i współautorka wielu monografii oraz artykułów na temat ochrony i edukacji konsumentów, zachowań konsumentów i trendów konsumenckich.
  • Wyniki naszych prac zawarte zostaną w raporcie, który z dumą zaprezentujemy na zorganizowanej w listopadzie konferencji!
Trwają również prace nad stworzeniem Standardu Obsługi Konsumenta. Ułatwić ma on Wam dochodzenie swoich roszczeń i zapewnią większą transparentność na rynku.
  • Nowy Standard dąży do zwiększania ochrony konsumentów. W celu tym (zgodnie z prawem UE) określone zostaną wyznaczniki zachowań firm, do których stosować powinni się przedsiębiorcy.
  • Prace koordynuje dr hab. MAŁGORZATA SIERADZKA, prof. Uła – autorka ponad 250 publikacji, specjalizująca się w prawie konkurencji oraz prawie zamówień publicznych.
Harmonogram działań SPLOT

Projekt: SPLOT Wartości

Projekt obejmuje wsparciem min. 460 organizacji pozarządowych i ok. 1000 osób – pracowników/członków/wolontariuszy tych organizacji. W ramach przyznanego wsparcia nasza Fundacja podjęła się realizacji projektu pn. "Wspólnota interesów konsumenckich". Jednym z przyjętych w jego ramach założeń jest stworzenie nowych standardów dla osługi konsumenta, które wyznaczą prokonsumenckie i zgodne z prawem UE zasady działania firm.

Więcej informacji o projekcie: Wspólnota Interesów Konsumenckich

Wygrywamy z producentem sosów Łowicz przed Komisją Etyki Reklamy!

II Konferencja Konsumencka Fundacji LexCultura

Skip to content