HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

harmonogram działań

Powołany przez nas zespół ekspertów rozpoczął właśnie prace nad badaniami dotyczącymi funkcjonowania nowych przepisów konsumenckich wprowadzonych wskutek prawodawstwa UE (w szczególności dyrektywy Omnibus, Towarowej i Cyfrowej).
Przeprowadzone badanie społeczne dotyczy zmian w prawie konsumenta wprowadzonych od 2023 roku. Ma ono na celu określenie poziomu świadomości konsumenckiej na temat najnowszych przepisów prawnych i poznanie potencjalnego wpływu zmian na decyzje zakupowe konsumentów.
  • Ekspertem odpowiedzialnym za przeprowadzenie badań jest prof. dr hab. ANNA DĄBROWSKA – autorka i współautorka wielu monografii oraz artykułów na temat ochrony i edukacji konsumentów, zachowań konsumentów i trendów konsumenckich.
  • Wyniki naszych prac zawarte zostaną w raporcie, który z dumą zaprezentujemy na zorganizowanej w listopadzie konferencji!
Trwają również prace nad stworzeniem Standardu Obsługi Konsumenta. Ułatwić ma on Wam dochodzenie swoich roszczeń i zapewnią większą transparentność na rynku.
  • Nowy Standard dąży do zwiększania ochrony konsumentów. W celu tym (zgodnie z prawem UE) określone zostaną wyznaczniki zachowań firm, do których stosować powinni się przedsiębiorcy.
  • Prace koordynuje dr hab. MAŁGORZATA SIERADZKA, prof. Uła – autorka ponad 250 publikacji, specjalizująca się w prawie konkurencji oraz prawie zamówień publicznych.
Harmonogram działań SPLOT
Harmonogram działań SPLOT

Projekt: SPLOT Wartości

Projekt obejmuje wsparciem min. 460 organizacji pozarządowych i ok. 1000 osób – pracowników/członków/wolontariuszy tych organizacji. W ramach przyznanego wsparcia nasza Fundacja podjęła się realizacji projektu pn. "Wspólnota interesów konsumenckich". Jednym z przyjętych w jego ramach założeń jest stworzenie nowych standardów dla osługi konsumenta, które wyznaczą prokonsumenckie i zgodne z prawem UE zasady działania firm.

Więcej informacji o projekcie: Wspólnota Interesów Konsumenckich

Scroll to Top