Monitoring treści w internecie

W ramach swojej działalności prowadzimy monitoring treści publikowanych w Internecie, w szczególności przez przedsiębiorców, producentów gier komputerowych oraz na portalach społecznościowych.

Szczególną uwagę zwracamy na regulaminy i strony sklepów internetowych, przede wszystkim tych znaczących, których oferta jest skierowana do szerokiego i nieograniczonego grona odbiorców. Celem monitoringu jest weryfikowanie publikowanych treści pod kątem zgodności z przepisami prawa.

Monitorowaniu podlegają również treści reklam publikowanych przez przedsiębiorców pod kątem ich zgodności z prawem oraz obraźliwości i obyczajności. Szczególną uwagę zwracamy na reklamy tzw. systemów inwestycyjnych dla konsumentów (piramid finansowych, inwestycji w kryptowaluty lub tokeny).

Analizujemy też rzetelność treści publikowanych przez influencerów/youtuberów w zakresie stosowania nieuczciwych kryptoreklam, które wprowadzają odbiorców w błąd.

Jeśli potrzebujesz pomocy albo zauważyłeś w Internecie treści, które budzą Twoje wątpliwości - napisz do nas: fundacja@lexcultura.pl